Sabtu, 16 Oktober 2010

selamat hari lahir abah~

..Salamun alaikh,,alhamdulillah akhirnya ana dapat jugak tuk m'update blog ana yg sudah lama ku tinggalkan.kaifa halukh ya imanuka/ki??mudah2an sentiasa dalam keadaan terkawal lagi.sebab kita bukannya malaikat atau rasul yang mana iman kita akan sentiasa d'uji olehNya.

Alhamdulillah hari ni bersamaan 16 hb 10 merupakan hari yg bermakna buat insan yg b'gelar bapa..abi shaari..selamat hari ulangtahun ke 52 abah.anakanda sayang sangat2 abah.terima kasih kerna m'didik serta b'susah payah m'cari nafkah untuk anakanda dan adik beradik yg lain.Jasamu akan sentiasa anakanda kenang hingga ke akhir hayat.Cuma tahun ni lebih bermakna lagi sebab abah sambut d'bumi anbiya..(alhamdulillah akhirnya abah n mak dapat juga jadi salah satu tetamuNya...nnti bile2 ada rezeki jgn lupa plak bawak anakanda pegi makkah sebab destinasi impian tu sejak dari kecil.=).sayu plus sebak d'hati apabila terpaksa b'pisah sementara dgn abah dan mak.Namun ku tahu,seruan Illahi itu lebih penting untuk d'hajati dan d'turuti.mudah2an haji mabrur for both of them.~~amin..sebelum berlepas,mak sempat b'pesan


"Semua anak dan seorang menantu....jaga diri baik2 semasa ketiadaan kami..jika berlaku sesuatu dugaan..anggap lah Allah menguji kamu semua...dan akan menjanjikan yang terbaik ...jika tabah dengan ujian Allah. Pakat adik beradik siapa yang akan balik Ipoh..uruskan adik yg seorang tu"


Anak mane yg x rasa syahdu bila mendengarkan kata2 azimat dari seorang ibu yg telah melahirkan kita d'dunia ini..kata2 itu akan sentiasa m'jadi semangat tuk kami adik beradik semasa ketiadaan abah dan mak.Insyallah mudah2an abah dan mak sentiasa d'bawah rahmatNya di sana...doakan kami semua m'jadi anak2 yg soleh dan solehah..



Daripada Abu Hurairah r.a. katanya, Rasulullah s.a.w. telah ditanya, “Amalan manakah yang lebih utama ? Baginda menjawab: “Beriman kepada Allah dan juga kepada Rasulnya”. Kemudian baginda ditanya lagi, “Selepas itu apa lagi ? Baginda berkata, “Berjihad di jalan yang diredhai Allah”. Kemudian apa lagi ? Baginda menjawab, “Mengerjakan ibadat haji yang diterima oleh Allah (haji mabrur).

(al-Bukhari dan Muslim)






(mak ngan abah dari kiri..bersama dengan alang sidah sebelum berlepas ke makkah..)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan